رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان از اخذ 9 سند مالکیت سهام آب وقفی به ارزش 33 میلیارد ریال در بیرجند و درمیان خبر داد.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام والمسلمین "دادخدا خدائی"رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اعلام این مطلب افزود: 9 سند مالکیت" سهام آب وقفی"از قنات های روستاهای شیرگ،نوزاد و اسدیه به تعداد 948 سهم اخذ شد.
 
وی ارزش سهام اخذ شده را جمعا 33 میلیارد ریال ذکر کرد و اظهارداشت:یکی از سیاست‌های حاکم بر ادار ه اوقاف تثبیت مالکیت موقوفات است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان در ادامه به جزئیات این سهام پرداخت و افزود: از این تعداد سهم مشخص شده 840 سهم از موقوفه عبدالعلی خان قنات اسدیه و 60 سهم از موقوفه عباس قناتین روستای شیرگ است.
 
وی همچنین ارزش تقریبی هر سهم را 35 میلیون ریال دانست و افزود: با هر سند مالکیت برای موقوفات و اماکن متبرکه دست متجاوزان کوتاه و از به جریان انداختن پرونده‌های حقوقی مربوط به این اماکن و موقوفات در جامعه کاسته می‌شود.
 
دادخدائی متذکر شد :اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اند‌ازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.
/2759/